Monday, 10 December 2018

Πώς φτάνεις από τον καναπέ στην πρώτη προπόνηση (video)

Jan 10, 2018

Μπήκε και η δεύτερη εβδομάδα του Ιανουαρίου. Πέρασαν και τα Φώτα και τελείωσαν οι αργίες και οι δικαιολογίες. Είναι η περίοδος που πρέπει να αρχίσουμε σιγά σιγά να ξεκινάμε να ασκούμαστε. Η φράση κλειδί είναι “σιγά σιγά”. Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν αν θέλουμε να περάσουμε από τη φάση της απραξίας (καναπές-γιορτές-φαγητό-ποτό κτλ) στη φάση στης πράξης (άσκηση-προπόνηση), ή μάλλον τι δεν πρέπει να κάνουμε; Αυτό που δεν πρέπει να κάνουμε είναι να ΒΙΑΖΟΜΑΣΤΕ. Όλα πρέπει να γίνουν σιγά και προοδευτικά. Από τον αρχάριο αθλούμενο μέχρι τον αθλητή του ανώτερου επιπέδου, μετά από περίοδο ανάπαυσης ή διακοπής δραστηριοτήτων όλα πρέπει να γίνονται προσεκτικά και προοδευτικά.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει λοιπόν ένας αρχάριος είναι να βρει κάτι που θα του αρέσει και θα θέλει να πηγαίνει να το κάνει. Με το ζόρι παντρειά δεν γίνεται που λέει και ο σοφός λαός. Από γυμναστήριο,ποδήλατο,τρέξιμο στο στάδιο (ναι στάδιο, όταν ένα χώρος άσκησης έχει στίβο ονομάζεται στάδιο και όχι γήπεδο),crossfit, aerobic κτλ. βρείτε κάτι που να σας τραβάει να το κάνετε και να ανυπομονείτε να ξαναπάτε.
Αφού βρείτε τι σας αρέσει θα πρέπει να βρείτε ένα γυμναστή εξειδικευμένο στο αντικείμενο να σας δείξει ορισμένα πράγματα σωστά. Αυτό πρέπει να γίνει για να μη ρισκάρουμε κάποιον τραυματισμό πρώτον και δεύτερον για να σας δείξει πως πρέπει να γίνονται σωστά οι ασκήσεις ή η προπόνηση (τεχνική ασκήσεων και μεθοδολογία) για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα (η οποία είναι η ιδανική) λόγω μη οικονομικής δυνατότητας (απόλυτα σεβαστό) ή αν δεν υπάρχει κάποιος καταρτισμένος στο αντικείμενο που ενδιαφέρεστε διαθέσιμος , υπάρχουν τα sites ( όπως το iform.gr ή το κανάλι μου στο youtube) με βίντεο προπονήσεων και ασκήσεων που μπορείτε να συμβουλευτείτε.
Πριν ξεκινήσουμε οποιαδήποτε δραστηριότητα θα πρέπει να επισκεφτούμε τον γιατρό μας, να κάνουμε τις απαραίτητες εξετάσεις και να μας δώσει το ελεύθερο για άσκηση.
Ξεκινώντας την προπόνηση το πρώτο που θα πρέπει να προσέξουμε είναι να κάνουμε σωστή προθέρμανση (ζέσταμα).Όταν λέμε προθέρμανση εννοούμε μια σειρά κινήσεων οι οποίες έχουν σκοπό να προετοιμάσουν τους μυς ,τις αρθρώσεις και τους τένοντές μας να δεχτούν φορτίο μειώνοντας την πιθανότητα τραυματισμού. Για έναν αρχάριο που θα σηκωθεί από τον καναπέ και δεν έχει ξανακάνει προπόνηση ή έχει χρόνια να κάνει , μια σωστή προθέρμανση , με τρέξιμο χαμηλής έντασης ,διατάσεις και δρομικές ασκήσεις, μπορεί να διαρκέσει μια ολόκληρη προπονητική μονάδα.


Αφού κάνουμε την προθέρμανση ξεκινάμε την προπόνησή μας. Όπως έγραψα και παραπάνω το σημαντικότερο είναι να ΜΗ ΒΙΑΖΟΜΑΣΤΕ. Στην προπονητική υπάρχει η αρχή της προοδευτικής επιβάρυνσης. Όταν λέμε επιβάρυνση δεν είναι απαραίτητο να εννοούμε βάρος. Παραπάνω επιβάρυνση του αθλούμενου π.χ. είναι να τρέξει από 1 γύρο στο στάδιο 2 ή από 15 κοιλιακούς να κάνει 20. Έτσι υπάρχει η “περίοδος προσαρμογής”, με την οποία δίνουμε στον οργανισμό μας το χρόνο να προσαρμόζεται ομαλά στα διάφορα φορτία της προπόνησης. Για να το πούμε πολύ πιο απλά πρέπει να πηγαίνουμε σιγά σιγά και από τα εύκολα στα δύσκολα.
Αφού τελειώσουμε την όποια προπόνηση κάνουμε, βασικότατη είναι η αποθεραπεία. Συνήθως η αποθεραπεία αποτελείται από τρέξιμο πολύ χαμηλής έντασης και διατάσεις. Έτσι η προπόνησή μας αποτελείται από προθέρμανση, κύριο μέρος και αποθεραπεία. Τελειώνοντας βασικότερο από όλα είναι όταν κάνουμε προπόνηση να το διασκεδάζουμε και να προσπαθούμε κάθε μέρα να βελτιωνόμαστε και από λίγο.

Ηρακλής Τσιρίδης
Καθηγητής Φυσικής Αγωγής

πηγή:iform.gr

leivadas banner

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Το basket247.gr(όπως προβλέπει η νομοθεσία και τηρώντας όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες) οφείλει να ενημερώνει τους επισκέπτες αυτού του ιστότοπου για την αποδοχή ή μη των cookies κατά την είσοδο τους στο site www.basket247.gr